Ljust på hemväg

Tänk, nu är det slut med mörker när jag går till jobbet och mörker när jag går hem!! Idag slutade jag det senaste jag kan, 16.30, och det var inte mörkt. Det är fantastiskt skönt. Jag gillar februari, har alltid gjort. Dels ljuset som kommer tillbaka, dels sportlov, semlor, alla hjärtans dag....Och så hade jag alltid en vecka hos farmor och farfar när jag var liten, och den känslan sitter i som en del av februari. Ligga under tungt täcke i en gungig säng bredvid farmor, framför tvn!! Det var så skönt att ligga och slumra in medan de tittade på nyheterna. Och så lite sparkåkning, leka med knappsamlingen och få välja mat varje dag! :)

Den här dagen utannonserades redan från början som The day from Hell. Jag började redan kl 7.00, för all friidspersonal var borta, och sen rullade det bara på hela dagen med mycket jobb ända till 16.30.

Väl hemma lagade jag mat, Emil fick ett städryck och började damma och dammsuga nedervåningen, så jag hängde på! Nu är det fint, ska bara röja till övervåningen lite grann i morgon. Jag tycker om att det ser ok ut när jag åker iväg, och nu ska vi till Malmö i helgen!

Gick bort till syster för att se Vänner och gosa lite med Stella. Hon var inte elt nöjd, men med några positionsbyten (axeln, knät, famnen, sitta ner, stå upp) så höll jag henne flytande utan gallskrik i 45 min!! ;)

Supertrött nu, sängen väntar. Tyvärr med en hög ren tvätt ovanpå, men med ett enkelt handgrepp förpassar jag nog den till byrån - tomorrow tomorrow.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0