Emil-jujutsukillen

Idag var det nästan lite skönt att det inte skulle firas något. Hela helgen var ju ett stort kalas, och igår infann sig den egentliga födelsedagen för Rasmus. Sång på morgonen och ny väska plus cykel!

Cykeln tyckte han jättemycket om, cyklade på den till skolan och ställde den utan att låsa den....På eftermiddagen när han skulle hem var den borta!!! Panik, och jag blev ju galen för att han inte hade låst. Han och ett gäng snälla kompisar gav sig ut för att leta, och hittade den vid biblioteket...pust.

Säga vad man vill, det var ju slarvigt att inte låsa, men det är för dåligt att man inte ska få ha sina saker i fred. Mitt på dagen i skolan. Så jag hann bli arg, ledsen och glad igen inom loppet av en kvart. Sen var födelsedagen lugn, han önskade mat från Thai-holken så det blev det!

Helt vanlig tisdag idag alltså. Möte på eftermiddagen, hem och få i barnen lite mellanmål. Sen åkte Emil och jag till det nya fritidsintresset, jujutsu. Jag tittade på halva träningen, och passade på att handla också!
Lyssnade även på radion i bilen, 5B tävlade i Vi i femmans kvartsfinal, och de vann!!

Här har vi den snygge i sin nya (fådd av kompis) dräkt. Beware!!






Dags för godnattläsning. Just nu läser vi Edward Tulanes fantastiska resa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0