Fest och kalas!

Min långa att-göra-lista dn här helgen blev ganska överkomlig när allt kom omkring. En hel del ärenden fick vi gjorda igår på dagen, barnen har växt som tokiga och alla byxor var plötsligt för små. Vi shoppade loss och det blev även en träningsoverall till R och en söt kofta till Stella.

Den här helgen har verkligen varit kalasig, i fredags firade Rasmus både födelsedag och vinsten i julfilmstävlingen med sina kompisar, pizza, tårta och film. Igår var Anders och jag på fest och idag har vi firat R igen med släktingarna! Så en del av sakerna på listan handlade förstås om städning och bakning!

Trevlig middag igår kväll alltså, god mat, gott vin (aningens för mycket tycker kroppen idag..) spel, musiktävling och dans!
Roligt roligt!



Jens och jag har kul i vilket fall!



Ett glatt gäng med lätt antydan till rödvinständer...;)

Idag har det gått lite i slowmotion, men jag har ändå städat och bakat och haft släktkalas och det var trevligt! Rasmus önskar sig en dvdfilmkamera som är liiite dyr, men med ett gäng generösa släktinga så kommer det nog att lösa sig. Han får spara ihop de sista hundralapparna själv. Fikakalas var det som gällde idag, med kokostoppar, kärleksmums och prinsesstårta!



Rasmus ser ut at vara fångad av stundens allvar - 13 år!!!



Mormor med barnbarnen Stella och Emil.



Syster o Jimmy är sugna på tårta!



En lite trött, men glad moster med en lite trött och söt Stella!

Nu är det nästan färdigkalasat. I morgon, som är den egentliga födelsedagen blir det förstås sång och presenter från oss på morgonen och sen får R välja middagsmaten. Det blir bra, nu ska E och jag läsa läsläxan och kolla sexans tabell! Sen får det bli kvällsmat och hyfsat tidig läggning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0