Julen dansas ut!

Idag är det julens sista dag, och långdansen flöt fram genom skolbyggnaden. Granen kläddes av och barnen åt godis, precis som det ska vara! Hemma hos mamsen också, även om det var lite dåligt med dansandet i år. Glögg och pepparkakor fanns på plats iaf, och polkagrisstänger i granen åt barnen! 

Idag har Emil testat jujutsu för första gången. Han var lite kluven efteråt, egentligen tyckte han nog att det var rätt kul, men samtidigt kände han sig lite ensam eftersom han inte kände någon där. Humöret steg flera grader när jag pratade med tränaren (eller vad det kallas på japanska..) och fick veta att Sara och Hanna också kommer att gå i hans grupp fr o m nästa tisdag!

Väl hemma åt vi tre olika maträtter, jag åt min favoritmacka; keso, avocado och räkor, Emil åt pasta med kräftstjärtar o morötter, Rasmus en pizzabit och morötter. Samtidigt som detta fixades gjorde E skrivläxa och jag sneglade på Vänner!

Efter maten bakade Rasmus chokladkakor (endast lite hjälp från min sida). Han ville ha tre av dem till något hemligt imorgon. Den pojken är full av hemligheter i dessa dagar, som väl är verkar de flesta gå ut på att göra snälla saker för en viss flicka....;)

Nu måste jag sova, jag var så trött i morse att jag var nära döden! En grym träningsvärk har jag också införskaffat, men den är nog över imorgon. Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0