Virussmittad dator - frisk igen!

Åh, så jag saknade min dator och min smartboard när jag inte fick använda dem i skolan. Hela onsdagen och en bit in på idag. Virusattack kom till datorn via en länk på msn, varning varning, öppna inte konstiga länkar!

Datanissarna kom och försökte bota den, men kom fram till att det enda var att blåsa ut allt från hela hårddisken och ersätta programmen. Jag frågade om jag kunde chansa och kopiera en del av det material so jag hade på hårddisken till ett externt minne, och det gick bra. Nu ska jag bara kolla om det nya virusskyddet är ok, annars kanske jag släpper lös några trojanska hästar i datorn igen! ;)

Skoldagen hankade sig fram, ingen dator och sjuk kollega = tuff arbetsdag för lilla mig. Väl hemma blev det fläskpannkaka och en glad son, för filmkameran hade kommit!

Efter maten gick jag för att hälsa på syster och systerdotter. Jag hade med mig en liten present som jag hoppas att hon kommer att uppskatta, hi hi. Rosa nappar med hennes namn på!! Stella-nappar.



Ja, ursäkta alla Emma och William, men de gick inte att få fram någon bild med det som jag beställde. Någon tävling utlyser jag inte heller.
Nu har jag läst ut boken för Emil, varit sekreterare åt Anders och letat restaurang i Malmö, det börjar bli dags att beställa ett bord till nästa lördag! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0