Mars redan!

Nu var det ett tag sen jag skrev. Ibland känns det liksom inte som att det händer något särskilt. Kameran har inte varit framme många gånger heller nu i mars, jämfört med hur det plåtades december-februari! Jobbet snurrar på fort just nu, föräldrakväll imorgon, utvecklingssamtal snart och ett nytt påfund som kallas Skriftliga omdömen. Allt detta kommer att kräva tid, vilket stressar upp mig en del. Malin är bra på att lugna ner mig, så det är tur att jag har henne som närmaste kvinna i klassrummet!

Min envisa förkylning som har hållit i sig i veckor har faktiskt tonat bort nu. Ingen hosta på nätterna längre. Jag skulle göra ett försök att träna igår, samtidigt som Rasmus o Emil tränade - smidigt. Förra gången åkte jag till Malkars, där var det hur mycket folk som helst och tiden blev för kort med bilkörning och parkering, så den här gången provade jag simhallen, nära och bra. Tänkte jag. Det hela slutade med att jag satt i bastun och tjurade, 60 kr fattigare och med 100 m simmade. Två ynka banor öppna för motionssim! Och på de banorna skulle man trängas med tjocka, långsamma människor i massor!! Nehe, nästa vecka provar jag konceptet långpromenad!

Nu har jag skjutit upp rättningen av de sista matteböckerna länge nog, bäst att bra göra det nu och sen gå och lägga sig. godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0